2015. január 15., csütörtök

Tavaszreggeli

Egy száraz tavasz vasárnapján Miskolc-Tapolcán sétáltunk és kaptunk egy marék (tisztítva 126 g) cseh kucsmagombát. Örültünk neki, s hazafelé ballagva felsejlett végzetük is. Szedtünk pár szál salátaboglárka levelet és virágját, kis csokor ibolyát és kevés vadsnidlinget.
Másnap egyedül maradván, elkészítettem reggelimet az alábbiak szerint:

Hozzávalók: 126 g cseh kucsmagomba süveg, 1 kis fej hagyma, fél zöldpaprika, csipet só és bors, kis cikk fokhagyma. 2 db tojás, csipet só, néhány és virág, pár szál ibolya, salátaboglárka levél, 6-8 szál vadsnidling.

Elkészítése: Az apróra vágott hagymát és a vékony csíkokra vágott zöldpaprikát kevés olajon megdinszteltem.

Mikor üveges lett, hozzáadtam a zúzott fokhagymát és rögtön utána a hosszában kettévágott gomba süvegeket. Megsóztam és csipet borsot adtam hozzá, majd a gombát saját levében puhára pároltam, majd zsírjára sütöttem. Serpenyőben a 2 tojást tükörtojásnak megsütöttem, enyhén megsóztam.
A gombát és a tükörtojást egy tányéron elrendeztem, megszórtam apróra vágott snidlinggel, a salátaboglárka levelével és virágjával, és ibolyával díszítettem.





Készüljetek! Hamarosan itt a tavasz.


1 megjegyzés: